ingridmia.blogg.se

Endless

Kategori: freiburg

Fortfarande sjuk. Det har bara blivit värre. Snuvig, hostig, kall, ont i halsen, snurrig, yr, dimmig i huvudet och har känslan av att bara vela falla ihop på marken som en sloken, trött vovve och bara ligga där tills allt får lite färg igen. Plugget blir bara mer och mer och det hjälper verkligen inte att vara sjuk. Missade föreläsningen idag pga mår äckligt dåligt. Hoppas jag mår bättre imorgon. Känns inte alls bra att missa föreläsningar. Vet ju dock att jag måste bli frisk om jag någonsin ska orka. En fin grej är dock att vi börjat med nästa bok i litteraturdelkursen. En bok av Friedrich Dürrenmatt, der Besuch der alten Dame. Det är ett teaterstycke och jag ser mycket fram emot att läsa den och göra en presentation på den. Har ju läst Dürrenmatts der Richter und sein Henker innan och tyckte om den. Så det här ska nog bli bra.
Om jag bara lyckas hitta något nässpray som fungerar på min lilla näsa. Att vara efter i plugget pga sjukdom är inte kul. Kämpakämpakämpa. Nu ska jag försöka läsa några av de himlans många paragrafer i grammatikboken som måste läsas. Bu.

Trötta, snurriga hälsningar och kramar från Mia

Kommentarer


Kommentera inlägget här: