ingridmia.blogg.se

det är ett nytt år

Kategori: drömmar

Tiden går så snabbt, så fruktansvärt snabbt. Både jul och nyår har lyckats slingra sig snabbt tillsammans med tiden. Nu sitter jag här, med plugg från stortå till nästipp och har massor att göra innan flytten till Freiburg. Det känns inte riktigt som att man hinner med. Om exakt två veckor sitter jag där i Freiburg och laddar inför en ny termin. En termin med helt nya äventyr. Men som sagt, mycket ska göras innan. Jag ska göra en tenta, flytta från lägenheten i Lund, fixa allt inför själva flytten till F., hinna träffa så många vänner som möjligt, fixa en ny laptop och fixa en kalender. Stressen och ångesten bara växer och växer.
 
Jag hade i alla fall en underbar jul och en helt fantastisk nyår. Måste varit den bästa nyåren någonsin. Underbar mat, underbara vänner och underbart firande. Kunde inte ha blivit bättre!

Och nu är det alltså 2013. Här sitter jag. Känner mig inte en dag äldre och drömmer mig iväg. Drömmer om allt som finns att göra i världen, alla möjligheter man har. Drömmer om en tid utan förpliktelser och utan ångest. Antar att det finns en anledning varför jag bara kan drömma om det och bara kalla det drömmar. Det är så det är utlagt. Så även om tvåan i 2012 har blivit en trea känns det inte riktigt som en speciellt stor förändring. Bara ett år till att försöka överleva.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: