ingridmia.blogg.se

20 april.

Kategori: freiburg

Tentor närmar sig och jag tentapluggar mest hela tiden, skriver arbeten, läser böcker, dricker öl och planerar min sista tid här i denna vackra stad. Helgen mina kära föräldrar var här (så himla fint, önskar att de var kvar) bokades tågbiljetten hem till Sverige. Den 26e maj tar jag nattåget mot Köpenhamn och är framme den 27e. Bara trettiosex dagar kvar. Känns så himla konstigt, läskigt, skönt, skrämmande och tråkigt. Allt på samma gång. Ska ju bli skönt att komma hem till Sverige men också tråkigt att lämna Freiburg. Kommer sakna folket, tyskan och staden så himla mycket. Kommer bli sådan omställning att inte ha det tyska språket omkring sig hela tiden och det jobbigaste är att jag ju tycker om att ha det omkring mig, tala det osv hela tiden. Jag trivs så fint med det. Känns inte alls lika kul med svenska. Menmen. Svensk som jag ju faktiskt är kände jag det stora suget efter köttbullar, potatismos, gräddsås och lingonsylt denna lördag så vallfärdade till IKEA och åh så värt, än en gång (åkt dit två gånger nu bara för att äta köttbullar.. hehe). Köpte med mig IKEAs egna gifflar hem också, så värt, hoppas jag. På schemat står nu att plugga, äta gifflar, hänga tvätt och dricka thé. Helt okej lördag. Har dock fått lite för lite plugg gjort... men det får gå.

God Jul osv
//trött och ynklig tjej

Kommentarer


Kommentera inlägget här: