ingridmia.blogg.se

30 april.

Kategori: freiburg

det är valborg och hemma i lund sitter säkert alla redan i stadsparken, dricker öl, vin, cider, dansar, kramas, umgås och sjunger. här sitter jag. ensam, vilsen, nedstämd och spenderar kvalitetstid med översättningsplugg inför fredagens tenta, vilken kommer gå åt skogen. våra lärare är ytterst flummiga med det administrativa som vanligt. de har bytt datum för tentan tre gånger inom loppet av en vecka. först skulle det vara på torsdag. sedan flyttade de den till idag. sen flyttade de den till onsdag nästa vecka. och idag flyttade de den till fredag. förstår ibland inte vad dieter och klaus håller på med. de verkar ju kunna göra lite som de vill med allt. delkurser, tentatider osv. så hade det aldrig gått till på lunds universitet. åh vad jag saknar lu. sån tur är väger faktumet upp att jag tycker om filosofi (en delkurs klaus tryckt in som egentligen är waaaaay för hög nivå, tänk er att läsa Kants originaltexter) och att jag faktiskt bor i Tyskland och är omgiven av språket hela tiden. det är så himla värdefullt, fint, vackert och jag älskar det. så det väger upp. men universitetsmässigt föredrar jag lund. men där finns ju inte språket på samma sätt.

men nu borde jag ju plugga. även om jag verkligen inte orkar eller vill och jag känner mig så fruktansvärt ensam, vilsen och nere. måste. ska sörpla kaffe i alla fall.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: