ingridmia.blogg.se

flytt

Kategori: då, nu och sen

Om en halvtimme flyttar jag. Än en gång. Borde nästan få pris i hur mycket jag flyttat det senaste året. Men jag kan ju inte neka att jag gillar det. För det är så kul med nya äventyr. Nya miljöer. Nya ställen. Nytt folk. 
 
Inte för att Lund är ett nytt ställe för mig men det är en ny kurs, en sådan i stil jag aldrig studerat förr. Ny institution. Nytt folk. Ny lägenhet. Nytt äventyr, kort sagt.
 
Idé och lärdomshistoria. Kulturanatomen. Kommer bli så himla bra. Ska dela lägenhet, en trea, med en äldre kille , ute på Kämnärs. Ett område jag inte bott på innan och har aldrig bott med en kille innan. Ska bli så himla kul. Ser så mycket fram emot denna att jag inte vet riktigt vad.
 
Men nu säger jag hejdå till Hamstad, packar det sista och laddar inför äventyret som komma ska. Åh vad fint det ska bli att komma till Lund igen, på heltid. Saknar min hemstad.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: