ingridmia.blogg.se

140422

Kategori: då, nu och sen

jag vet att det har dröjt. varit tyst. men jag har inte haft tid. inte haft ork. inte haft motivation.
 
men nu sitter jag här. ute på gården med min bok, cola och alla komponenter för att kunna rulla cigaretter. det är vår, det är sol och det är så varmt och skönt. faktumet att inte behöva tänka på jacka, halsduk och vantar. till och med långbyxor. det är bara för fint.
 
tiden går snabbt. lite för snabbt ibland tycker jag nog. det är snart maj. så mycket händer. och tiden rinner ut. min tid som lundastudent. tiden jag älskar. jag vill inte flytta. jag vill inte sluta plugga i lund. det fina med mitt band med lund är ju dock att jag alltid kommer tillbaka, ofta. det är mitt hem och kommer alltid att vara mitt hem. men jag kan inte låta bli att få lite klumpar i halsen när jag inser att jag bara har ungefär två månader kvar med detta boende. med denna kurs. vill egentligen bara fortsätta med idéhistoria men det är dags nu. det är dags att ta den där pluggpausen och jobba.
 
ja, jag har ju faktiskt fått jobb. förvånande nog. vem trodde att jag skulle få jobb liksom?? försommaren och sommaren kommer jag jobba på det finaste fiket i Halmstad med de finaste cheferna. söderfamiljen. kommer bli så himla kul och bra tror jag.
 
som det ser ut just nu försöker jag dock mest fokusera på nuet. på b-uppsatsen, på jazzklubb, på valborg och på karnevalen. det är nu. det närmsta.
 
men jag mår bra, riktigt bra. kan inte riktigt förstå det själv, men så är det. jag trivs så himla bra i nuet. ett nu på lite längre spann än några sekunder då. ett nu som infinner sig i situationen som är nu. livet just nu helt enkelt. och jag tänker låta det sväva och vara som det är. för varför röra något som redan är bra? nej. det är bara ologiskt. det är bra nu och så får det vara så länge det vill.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: