ingridmia.blogg.se

en titt tillbaka

Kategori: då, nu och sen

jag var sjutton, drack rödvin och rökte i smyg och var alldeles på tok för vilsen för att det skulle vara normalt.
fyra år senare. fortfarande lika mycket ångest. fast mer. aldrig trodde jag vid 17 års ringa ålder att jag skulle hamna här. att i fyra år gå runt med ångest, vara vilsen och inte se någon poäng med livet. 
 
det urartade. jag blev sjuk. jag har varit sjuk i fyra år. fyra jävla år. 
 
jag har sökt tillflykt i sena nätter, dansgolv, rejv. men ångesten är kvar. livsångesten. vilsenheten. jag är på väg att bli frisk. men allt är så ångestfyllt ändå. vad är poängen?
 
tvåtusenelva ville jag fly. ville glömmas. ville försvinna. tyna bort. tvåtusentretton tynade jag i princip bort, bokstavligen. jag hade skapat mig en egen värld. en värld jag trodde mig kontrollera. men det var inte jag. jag var bara en fånge.

jag hittade tillbaks.jag blev bättre, sen sämre, sen bättre. jag har lärt mig av misstag. jag kämpar. men det finns fortfarande en tomhet, en hopplöshet.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: