ingridmia.blogg.se

hemma i halmstad

Kategori: då, nu och sen

anledningen till att här varit så tyst på sistone är att min dator har gått bananas och vill inte fungera som den ska. nu är jag hemma hos min familj i halmstad, kom hit igår kväll, så äntligen kommer jag åt att skriva.
 
vad som hänt på sistone: köpt julklappar, varit på stor jobbarfest på blekingska, varit väldigt ensam, mått mindre bra och haft mindre kul vissa stunder, börjat packa ihop lägenheten och allmänt stressat sönder från topp till tå. har så himla mycket att göra.
 
trodde att när jag väl kommit hit skulle den inre stressen lugna sig till stor del. tyvärr har den bara lugnat sig lite. allt ligger och trycker i huvudet på mig, allt jag måste få gjort och det är så mycket. högar och berg av saker jag måste göra. det är kalltkalltkallt och jag fryser. men jag ska försöka ta det lugnt. det är ju ändå jul.
det är i alla fall underbart att vara hemma hos familjen. för ovanlighetens skull är  alla samlade under samma tak för några dagar, vilket jag älskar. händer så sällan nu när alla bor åt spridda håll. kramar, världens bästa sällskap och mys i massvis. trivs. ska sparka igång julmyset med julbak, ordentlig pyntning och att klä julgranen. tänka sig så snabbt tiden går, i över morgon är det julafton.
 
om mindre än en månad bor jag i freiburg.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: