ingridmia.blogg.se

money

Kategori: då, nu och sen

Jag har förresten skaffat mig en ny laptop. Planerat sedan länge. Min lilla netbook hade inte fungerat till plugget och jag behövde en ordentligare. Jag är supernöjd så det enda som egentligen nyper mig i nackskinnet är hur snabbt sparpengarna halverades och jag måste fortfarande köpa en mobil, en kalender och en resväska. Ackackack. Jag som tyckte jag varit så duktig och sparat så mycket, så försvinner de snabbare än någonsin. Kul. Men jag behöver ju alltsammans, ganska ordentligt. Så i grund och botten var det ju bara bra och tur att jag sparade så mycket och det är ju bra att sparpengarna används till sådant jag verkligen behöver, annars hade jag inte spenderat de på samma sätt. Gillar att ha något att spara till, något att förtjäna och lägga sina egna pengar på. Känns så bra. Även om det kostar skjortan, men i dagens samhälle så kostar ju saker och ting sin slant.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: