ingridmia.blogg.se

.

Kategori: då, nu och sen

Igår hade vi första riktiga föreläsningen. Det var direktstart och schoff var vi igång. Jag vill knappt veta hur många sidor jag antecknade. Kul var det i varje fall och mitt hjärta grows founder av denna kurs varje dag som går. Känner verkligen att jag hittat rätt. Har bara haft en föreläsning och känner mig nästan redan smartast i världen (ja okej inte riktigt men ni fattar).
 
Igår insåg jag även att såhär vän med livet har jag inte varit på otroligt länge. Jag mår så ovanligt bra och dagarna går. Det känns som att jag fakiskt lever igen. Jag känner inte samma press som förr, känner större kontroll. Känner mig glad och pirrig över livet. Och det kan jag säga er att det var väldigt länge sen jag kände. Det var länge sen jag mådde såhär bra i såhär många dagar i sträck. Det är ovanligt men ack så underbart. Tänker hålla kvar vid det här. Och att ha en vän här nere som man faktiskt kan prata om alla problemen med, det är guld värt.
 
Nu har vi tyvärr ingen föreläsning förrän på måndag. TIlls dess är det dock mycket att läsa (ska köpa alla böcker jag behöver idag) men det stör mig absolut inte. Jag har tiden, jag vill läsa, det är otroligt intressant och så himla fint. Det är Platon vi ska ge oss på. En av mina favoriter. Ser väldigt mycket fram emot denna föreläsning. Även om jag ändå kan basics om Platon kan jag långtifrån allt fantastiskt som hör till det där namnet och den personen. Finns så mycket. 
 
Så nu ska jag bara göra mig i ordning, cykla lugnt in till stan och sikta på andrahandsbokhandeln. Tänkte unna mig en jobb/plugg/arbets/läs-lunch bara för att jag inte kommer hinna hem innan jag är döhungrig och ja, det är ju mys. Sen ska jag montera det allra sista. Och i eftermiddag (sen sådan) får jag min efterlängtade kursbok av Svante Nordin själv. Åh vad jag längtar efter den.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: