ingridmia.blogg.se

Måndag

Kategori: då, nu och sen

Vaknade vackert nog vid sju, som planerat. Snoozade i kanske tio minuter, en kvart och steg sedan upp för att göra detta billiga kaffe jag förmodligen kommer att tröttna på inom någon vecka. Men låt så vara. För sådant är ju faktiskt det studentliv jag så oemotståndligt cravear.

Det är andra veckan i terminen och jag kunde inte någonsin tänka mig eller ens drömma om att kursen skulle passa mig så bra som den ju verkar göra. Visst var förväntan att med det jag innan visste om idéhistoria, så skulle den passa fint. Men allt är så himla mycket bättre än jag kunnat ana. Läsningen är mycken men den är nöje. Det är så fint. All denna kunskap.

Så nu slår jag mig ner, med en kopp kaffe och Svante Nordins underbara bok. Läser. Dricker. Och snart blir det frukost. Jag tror morgnar sådana som denna, är de bästa.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: