ingridmia.blogg.se

felåte

Kategori: Allmänt

det är över en månad sedan sist jag skrev. ja, det var FÖRRA ÅRET jag skrev sist. konstigt det där. att det nu är ett nytt år. mycket har hänt, tror jag. förutom att jag lyckats dra mig in i lite trubbel (vilket inte är något stort drama meeen lite skruv i vardagen) så har det varit jul, mellandagar, nyår och allt det där.

julen har varit mysigt. första gången på jag vet inte hur länge som faktiskt hela min familj var samlad. så det har väl varit det finaste. nyår var också väldigt bra. en klar tvåa i rankning av alla nyår jag varit med om. 12/13 skiftet är en oslagbar etta. mellandagarna bjöd på mys, kaos, hemskheter och dans. var med om självmord (någon som hoppade framför tåget när jag och mamma åkte till Göteborg), så himlahimlahimla hemskt, dans, öl, mat och allt vad mellandagarna har att erbjuda.

men nu sitter jag här. jag är hemma. älskar att komma hem. vardagen är här, plugget sätter snart igång och jag längtar. saknar plugget.

inleder alltså tvåtusenfjorton relativt starkt med inte alltför pinsamma händelser och med studiemotivation. känns bra.
 
spenderat dagen i malmö. kände mig ensam. köpte två tjocktröjor, fingervantar, mat och en mössa. sen ringde jag mamma. tyckte det var en bra lösning på min ensamhet. tacktacktack för att jag inte bor själv.

imorse när flatmate lämnade lägenheten hörde jag ett "ciao bella", vilket han alltid säger när han går, och allt kändes så underbart bra. allt är som vanligt och som det ska.

nu dricker jag kvällskaffe och tänkte plugga. åh. allt känns så... så bra!
 

började gulligt men slutade ju sådär
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: